Onlangs is er een klanttevredenheidsonderzoek gedaan onder de klanten van lokale coöperaties die zijn aangesloten bij om | nieuwe energie. Ook onder klanten van Peel Energie. Dit eerste onderzoek heeft 671 reacties opgeleverd. Hieronder enkele gegevens uit het onderzoek;
- 86% van de klanten is 46 jaar of ouder
- ruim 3/4e van de aangesloten klanten is hoger opgeleid (havo, vwo, universiteit)
- de helft van de klanten heeft een huishouden met 2 personen
- de meeste klanten zijn overgestapt vanuit Greenchoice en Nuon
- de klanten geven als rapportcijfer een ruime 8 voor de energiecoöperaties en de klantenservice van om | nieuwe energie
- 70% wil graag contact via email of telefoon
- 77,5 % investeert in duurzaamheid via zonnepanelen op eigen dak of via zon- en windprojecten
Resultaat: de klanten zijn over het algemeen zeer tevreden. Er zijn nog enkele punten die verbeterd kunnen worden, daar wordt aan gewerkt.